Pesticidi v sadju in zelenjavi

Vedno več znanstvenikov soglaša, da že majhne količine zaužitih pesticidov in ostalih kemikalij lahko na dolgi rok povzročijo škodo človeškemu organizmu, kar predvsem velja za kontaminacijo v času nosečnosti in zgodnjem otroštvu. Zato svetujejo, da se pesticidom, posebej tistim najbolj nevarnim, izognete. Najlažje tako, da kupite bio pridelano hrano.

Znanstveniki so dokazali, da tisti, ki uživajo dvanajst s pesticidi najbolj zastrupljenih vrst sadja in zelenjave, vnesejo v svoje telo v povprečju deset vrst pesticidov na dan.  Kdor uživa manj zastrupljeno sadje in zelenjavo, torej petnajst najbolj čistih vrst sadja in zelenjave z našega seznama, pa v svoje telo vnese le dva pesticida na dan.

Nekateri so mnenja, da k zmanjšanemu vnosu pesticidov pomagata izpiranje in piling sadja ali zelenjave. To drži le delno. Izpiranje le delno zmanjša količino pesticidov, vendar jih popolnoma ne odstrani. Piling pomaga, toda ob tem je potrebno vedeti, da s tem odstranimo tudi dragocena hranila, ki so v olupku sadja ali zelenjave. Tako bi bil najboljši nasvet: jejte čimbolj raznoliko sadje in zelenjavo, izpirajte vse sadje in zelenjavo ter, če je le mogoče, kupujte ekološke pridelke.
Morda vam bo pri izbiri sadja in zelenjave  v pomoč seznam s pesticidi najmanj in najbolj onesnaženih plodov. Seveda velja pripomniti, da gre za vrste, ki so v povprečju najbolj in najmanj kontaminirane, zato nikakor ne gre za 100 odstotno zanesljivost njihove oporečnosti oziroma neoporečnosti.

Najbolj onesnažena sadje in zelenjava, za katere vam svetujemo, da se z njimi oskrbujete iz ekološko pridelave:

  • breskve
  • jabolka
  • rumena paprika
  • zelena
  • nektarine
  • jagode
  • češnje
  • ohrovt
  • zelena solata
  • grozdje
  • korenje
  • hruške

Najmanj onesnažena sadje in zelenjava:

  • čebula
  • avokado
  • koruza
  • ananas
  • mango
  • beluši
  • grah
  • kivi
  • zelje
  • jajčevci
  • papaja
  • lubenica
  • brokoli
  • paradižnika
  • krompir