Za vse tiste, ki vozimo malo starejše avtomobile so tehnični pregledi vsako letna stalnica. Čeprav vedno pred tem peljem avto k mehaniku na redni servis, sem nekako vseeno malo napeta, ko se pripeljem v prostore, kjer otekajo tehnični pregledi saj pri starem avtu nikoli ne moraš biti gotov.
Zelo mi je zanimivo kako potekajo tehnični pregledi, saj imajo povsod enak način. Jasno mi je, da so pogoji dela predpisani s strani države in morama tako biti, pa vendar je vseeno zanimivo. Vedno je potrebno najprej predložiti prometno dovoljenje, nato opravijo pregled in šele nato sledi plačilo in urejanje potrebne dokumentacije. Torej vozilo pustimo ali zunaj ali pa zapeljemo na preizkuševalno stezo.
Po tem, ko smo predali prometno, da se opravijo tehnični pregledi, uslužbenci preverijo:
- identifikacijsko številko vozila
- če se ujema barva, število sedežev, registrska oznaka in tip vozila
- če so kakšne predelave vozila in če obstaja primerna homologacija
- preverijo in vpišejo novo stanje kilometrov.
Nato gre vozilo na preverjanje podvozja, kjer se opravijo tehnični pregledi
- zglobov,
- vzmeti,
- manšet,
- izpušnih sistemov,
- zavor,
- in karoserije.
V nadaljevanju osebje za tehnični pregledi opravi tudi preverjanje delovanja zavor z merjenjem zavornega učinka, preverijo če je primeren tlak v pnevmatikah. Nato vzamejo v roke napravo za merjenje izpušnih plinov in naredijo test koncentracije ogljikovega monoksida. Sledi pregled luči, ki morajo biti v nevtralnem položaju in nihče ne sme sedeti v avtomobilu. Preverijo tako kratke kot dolge luči ter meglenke. Za konec sledi še preverjanje delovanja luči za vzvratno vožnjo, smerokazov, brisalcev, hupe, stekel ter odpiranje vrat od znotraj in pregled zavorne tekočine. Prav res na koncu nas prosijo, da jim pokažemo obvezno opremo v vozilu.
Zelo pomembno je, da ko pripravljamo vozila za tehnični pregledi so le ta nepoškodovana in čista. Če niso doseženi standardi za pregled ga lahko osebje zavrne, če je preveč poškodovano ali umazano, razen če ti odredi policija ali inšpekcija.